W dniu 23.02.2023r. odbyły się zajęcia warsztatowe prowadzone dla grup 10-15 osobowych uczniów klas 5. W czasie wizyty edukatorzy poprowadzili zajęcia dla poszczególnych grup. W ciągu jednego dnia para edukatorów przeprowadziła łącznie 10 godzin lekcyjnych.
Zajęcia pokazowe dotyczyły następujących bloków tematycznych:
DRUK 3D
Wprowadzenie w świat druku 3D na przykładzie drukarki filamentowej (posiadanej przez prawie wszystkie szkoły w Polsce - dzięki programowi Laboratoria Przyszłości). Młodzież w ciągu 1 godziny lekcyjnej zapozna się z budową drukarki, własnościami wydruków oraz typami materiałów, z których można drukować. Ponadto w ramach ćwiczenia uczeń/uczniowie przygotują będą wprowadzać drobne modyfikacje w przygotowanym projekcie, aby następnie przesłać projekt do drukarki w celu wydrukowania finalnego efektu swojej pracy.
JAK WIDZI KOMPUTER?
Wprowadzenie w świat rozpoznawania obrazu na przykładzie prostego programu do rozpoznawania gestów. Młodzież w ciągu 45 minut zapozna się z zagadnieniami związanymi z rozpoznawaniem obrazów oraz zasadami wykrywania kształtów z użyciem sieci neuronowej. Ćwiczenie to będzie stanowić wprowadzenie w świat tzw. “Sztucznej Inteligencji”.
MIKROKONTROLERY
Automat do podlewania roślin. Uczniowie obserwują, jak przy pomocy prostego mikrokontrolera powstaje narzędzie do podlewania roślin, które można wykonać w każdym domu (przy współpracy rodzica i dziecka). Automat decyduje o momencie rozpoczęcia podlewania na bazie odczytów z czujników wilgotności (jeżeli roślina ma za sucho, następuje podlewanie aż do momentu, gdy ziemia uzyska odpowiednią wilgotność). Do automatu dostarczana jest aplikacja mobilna z możliwością sterowania wszystkimi parametrami wraz z ich wizualizacją.
GOGLE VR
Mobilne Laboratoria Przyszłości wyposażone w zestawy okularów Class VR pozwalają na realizację podstawy programowej z wielu przedmiotów. 14 modułów dydaktycznych, m.in. biologia, chemia, fizyka, geografia, historia, technologia, ponad tysiące wizualizacji i modeli 3D do zastosowania w szerokim zakresie tematycznym. Uczniowie i nauczyciele mają możliwość korzystania z gotowych zasobów i tworzenia własnych projektów lekcji. System Class VR to nowy wymiar nauczania interdyscyplinarnego.