• Obiady

      • REGULAMIN STOŁÓWKI SZKOLNEJ

        SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2  IM. T. KOŚCIUSZKI

        W SKIERNIEWICACH

         

         

          Uprawnieni do korzystania ze stołówki szkolnej są:

         

        1. Uczniowie wnoszący opłaty indywidualnie.  W przypadku braku wpłaty wydanie posiłku dziecku będzie wstrzymane do czasu uregulowania należności. Rodzic odpowiada  za prawidłową kwotę płatności.
        2. Uczniowie, którym obiady finansuje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.
        3. Pracownicy szkoły.

         

         Obiady w stołówce szkolnej przy ul. 1 Maja 15 wydawane są na trzech przerwach:

          • 11.25 – 11.45
          • 12.30 – 12.50
          • 13.35 – 13.55

        Obiady w stołówce szkolnej przy ul. Kilińskiego 9 wydawane są w czasie jednej przerwy: 12.30 – 12.50.

        W przypadku, jeżeli z przyczyn organizacyjnych szkoły (wycieczka, wyjście do kina, itd.) uczniowie nie mają możliwości skorzystania z obiadu na ww. przerwie będą mogli zjeść obiad na innej przerwie obiadowej.

        Wydawanie obiadów będzie się odbywało według ustalonego harmonogramu.

        1. W przypadku skróconych lekcji godziny wydawania obiadów ulegają zmianie.
        2. Jadłospis na dany tydzień jest wywieszany na tablicy informacyjnej przy stołówce szkolnej lub/i na stronie internetowej szkoły (w przypadku stołówki przy ul. 1 Maja 15).
        3. Stołówka szkolna jest jedynym miejscem przeznaczonym do spożywania posiłków przygotowanych przez pracowników kuchni.

         

        Zasady zachowania w stołówce szkolnej

        1.   Uczeń po wejściu do stołówki szkolnej zajmuje określone miejsce.
        2.  Po odbiór posiłku uczniowie ustawiają się w kolejce i są obsługiwani przez personel kuchni.
        3.   Podczas wydawania posiłków, na stołówce mogą przebywać wyłącznie osoby spożywające posiłek.
        4.   Po spożyciu posiłku uczniowie odnoszą naczynia w wyznaczone miejsce i niezwłocznie opuszczają stołówkę.
        5.   W sprawach porządkowych dotyczących korzystania z posiłków, uczniowie, nauczyciele i pracownicy zobowiązani są respektować polecenia nauczyciela dyżurującego lub innego upoważnionego pracownika szkoły.

         

        Osoby spożywające posiłek mają obowiązek:

        1. zachowania czystości, a w szczególności powinny przed posiłkiem umyć ręce,
        2. kulturalnego spożywania posiłków,
        3. zachowania ciszy podczas spożywania posiłków,
        4. kulturalnego odnoszenia się do rówieśników i personelu kuchni i stołówki,
        5. używania sztućców wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem.
           

         Zapisy na obiady

         

        1. W celu zapisania dziecka na obiady rodzic wypełnia odpowiednią deklarację obiadową (karta_na_obiady.pdf), którą należy dostarczyć do sekretariatu szkoły (ul.1 Maja 15).
        2. Stołówka szkolna zapewnia obiady w formie dwudaniowych posiłków. Nie ma możliwości wykupienia tylko jednego dania.

         

         Opłaty

         

        1. Opłaty za posiłki są uiszczane do 15-ego dnia następnego miesiąca (oprócz miesięcy grudzień i czerwiec, kiedy to opłaty należy dokonać w danym miesiącu, tj. do 31 grudnia za grudzień i do 30 czerwca za czerwiec). Proszę o dokonywanie wpłat co najmniej na 2 dni wcześniej przed wskazanym wyżej terminem, ze względu na różny czas transferu pieniędzy pomiędzy bankami.
        2. Wysokość opłat za korzystanie z posiłków na dany rok szkolny ustala Dyrektor Szkoły w porozumieniu z Organem Prowadzącym i zamieszcza informację o niej na stronie internetowej szkoły.
        3. Wysokość opłat za posiłki szkolne dla uczniów, ustala się w wysokości kosztów produktów wykorzystanych do przygotowania posiłku.
        4. Wysokość opłat za posiłki szkolne dla pracowników, ustala się w wysokości kosztów produktów wykorzystanych do przygotowania posiłku oraz kosztów utrzymania stołówki.
        5. Wysokość opłat za obiady szkolne w stołówce wynosi:
          • 1) jeden posiłek dla ucznia - opłata 8,50 zł,
          • 2) jeden posiłek dla pozostałych osób uprawnionych – 10,00 zł.
        6. Wpłatę za obiady należy dokonywać wyłącznie przelewem bankowym na konto szkoły nr: 
          80 1020 3352 0000 1002 0193 3795
          .
        7. Datą dokonania wpłaty jest dzień, w którym środki wpłyną na rachunek szkoły.
        8. W tytule przelewu należy podać imię i nazwisko ucznia/pracownika, miesiąc za który dokonywana jest wpłata oraz klasę, do której uczeń uczęszcza. Brak wpłaty na koncie szkoły zgodnie z podanym w regulaminie  terminem, może skutkować tym, że uczeń nie otrzyma obiadu w stołówce szkolnej.
        9. W przypadku wnoszenia opłat za posiłki dla uczniów przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Skierniewicach zasady i terminy dokonywania tych opłat regulują zapisy odrębnych porozumień zawartych pomiędzy Ośrodkiem, a szkołą prowadzącą stołówkę.
        10. Informacja o wysokości opłaty za obiady za dany miesiąc jest każdorazowo  wysyłana do wszystkich stołowników w formie elektronicznej (poprzez dziennik elektroniczny Librus lub poczta elektroniczna).
        11. W przypadku gdy uczeń/pracownik  korzystał z obiadów w danym miesiącu i miał odpisy, informację o całkowitym koszcie za obiady uprawnieni będą otrzymywali indywidualnie poprzez e-dziennik lub lub pocztę elektroniczną do 6-go dnia następnego miesiąca.
        12. Rodziców dziecka, którzy nie otrzymają maila z kwotą do zapłaty za obiady, obowiązuje opłata za cały miesiąc. Oznacza to, że dziecko nie miało odpisów.
        13. W przypadku braku opłaty za obiady w terminach określonych w pkt. 1, obiad nie zostanie stołownikowi wydany.

         

        Zwroty za obiady

        1. Każdą nieobecność ucznia/pracownika szkoły (niekorzystanie z obiadu) należy zgłosić do 15:00 dzień wcześniej lub w nagłym przypadku (tj. choroby) w tym samym dniu do godziny 9:00  telefonicznie pod numer 502207908.
        2. Opłata miesięczna za obiady będzie pomniejszona o wartość prawidłowo odwołanych obiadów.

         

         

        Rezygnacja z obiadów

         

        1. Rezygnację z zadeklarowanego żywienia ucznia/pracownika należy zgłosić  wyłącznie w formie pisemnej w sekretariacie szkoły. W przypadku braku zgłoszenia rezygnacji z obiadów na piśmie rodzic/pracownik jest zobowiązany do pokrycia kosztu przygotowanych a niewykorzystanych posiłków. Druk rezygnacji z obiadów dostępny jest na stronie szkoły (załącznik nr 2).
        2. Termin rezygnacji z obiadów nie może być wcześniejszy lub ten sam co data złożenia druku rezygnacji.

         

        Postanowienia ogólne

         

        1. Wyżej wymieniony Regulaminu stołówki Szkolnej rodzice/pracownicy będą mieli do wglądu na stronie internetowej szkoły.
        2. Kuchnia nie wydaje obiadów na wynos.
        3. W przypadku nagminnego naruszania terminu płatności lub w sposób rażący łamania zasad kulturalnego spożywania posiłków oraz zachowania bezpieczeństwa podczas pobytu w stołówce szkoła ma prawo odmówić zapisu ucznia na obiady.
        4. Podczas przerw obiadowych kolejności, porządku oraz bezpieczeństwa  w stołówce pilnują wyznaczeni nauczyciele dyżurujący.
        5. W trakcie wydawania obiadów w stołówce szkolnej mogą przebywać tylko osoby spożywające posiłki oraz wyznaczeni pracownicy szkoły. Zabrania się przebywania w stołówce osobom postronnym.
        6. Stołówka szkolna została zorganizowana w ramach prawidłowej realizacji zadań opiekuńczych szkoły, w tym wspierania prawidłowego rozwoju uczniów.
        7. Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowywanych przez pracowników kuchni szkolnej dla osób uprawnionych do korzystania z niej.
        8. Stołówka szkolna zapewnia wydawanie posiłku w formie gorących obiadów dwudaniowych dla uczniów szkoły.
        9. Posiłki są przygotowywane na miejscu przez pracowników szkoły, zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemem HACCP.
        10. Posiłki są przygotowywane z wykorzystaniem środków spożywczych spełniających wymagania Ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz przepisów wykonawczych do tej Ustawy.
        11. Stołówka szkolna nie wydaje posiłków niespełniających norm i wymagań określonych przepisami, o których mowa w ust. 5.

         

        Podstawa prawna:

        Art. 106 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r Prawo Oświatowe (Dz. U. 2017 poz.59)

         

         

         

         

         

      • Harmonogram wydawania obiadów w budynku A (1 Maja 15)

      • W przypadku gdy uczeń jest zwolniony z zajęć (np. religii lub wf) i kończy wcześniej zajęcia, może pójść na obiad w innych godzinach (po przerwie) i zgłosić ten fakt osobie dyżurującej.

      • Harmonogram obiadów w budynku B (Kilińskiego 9)

      • Uczniowie kla VII i VIII, którzy korzystają z obiadów w budynku B, korzystają ze stołówki szkolnej codziennie w godzinach 12.30 - 12.50.
         

    • Dokumenty do pobrania